maya

alembic export option

hugjun 2019. 10. 11. 16:46

-Advanced Options-


Verbose

Outputs frame number information to the Script Editor or output window.

프레임 번호 정보를 스크립트 편집기 또는 출력 창에 출력합니다.


No Normals

Turn on to exclude the source object's normal data from the Alembic cache file.

Alembic 캐시 파일에서 소스 오브젝트의 노말 데이터를 제외 시키려면 켜십시오.


Renderable only

Turn on to exclude any non-renderable nodes or hierarchy, such as hidden objects, from the Alembic file.

Alembic 파일에서 렌더링 할 수없는 노드 또는 숨겨진 오브젝트와 같은 계층 구조를 제외 시키려면 켜십시오.


Strip Namespaces

Turn on to remove the namespaces associated with the exported objects before they are saved to Alembic file. For example, an object with the namespace taco:foo:bar appears as bar in the Alembic file.

내 보낸 객체가 Alembic 파일에 저장되기 전에 연결된 네임 스페이스를 제거하려면 켜십시오. 예를 들어,네임 스페이스 taco:foo:bar를 가진 객체는 bar 로 나타납니다.


UV Write

Turn on to write UV data from polygon meshes and subdivision objects to the Alembic file. only the current UV map is included.

다각형 메쉬 및 하위 분할 객체의 UV 데이터를 Alembic 파일에 쓰려면 켜십시오. 현재 UV 맵만 포함됩니다.


Write Color Sets

Lets you write color per-vertex data from the source polygon meshes to the Alembic file. You can use this data to export motion vector data from the mesh for motion blur effects at render time.

소스 다각형 메쉬에서 Alembic 파일로 정점 별 색상 데이터를 쓸 수 있습니다. 이 데이터를 사용하여 렌더링시 모션 블러 효과를 위해 메쉬에서 모션 벡터 데이터를 내보낼 수 있습니다.


Turn on Write Color Sets, and then add Motion Vector Color Set to the exported attribute list. To do this, in the Attributes section, type motionVectorColorSet beside Attribute, and then click Add.

색상 세트 쓰기를 켜고 내 보낸 속성 목록 에 모션 벡터 색상 세트 를 추가 하십시오. 이렇게하려면 속성 섹션에 motionVectorColorSet속성 옆에있는 추가 를 클릭 합니다.


Write Face Sets

Turn on to save per-face shading group assignments to the Alembic cache. Maya only saves the shading group names to the file. No material information is written to the cache.

면별 음영 그룹 할당을 Alembic 캐시에 저장하려면 켜십시오. Maya는 음영 그룹 이름 만 파일에 저장합니다. 어떤 메터리얼 정보도 캐시에 기록되지 않습니다.


When you load the Alembic file, Maya re-assigns shading to the faces if the shading groups exist in the scene. Maya does not create new materials or shading groups.

알램빅 파일을 로드 할 때 쉐이딩 그룹이 장면에서 존재하는 경우, 마야의 얼굴에 음영을 재 할당합니다. Maya는 새로운 메터리얼이나 음영 그룹을 만들지 않습니다.


Whole Frame Geo

When on, geometry data at whole frames is sampled and written to the file. When off (default), geometry data is sampled at sub-frames and written to the file.

설정하면 전체 프레임의 형상 데이터가 샘플링되어 파일에 기록됩니다. 해제하면 (기본값) 형상 데이터가 서브 프레임에서 샘플링되어 파일에 기록됩니다.


World Space

Turn on to store the top node in the node hierarchy as world space. By default, these nodes are stored as local space.

노드 계층에서 최상위 노드를 월드 공간으로 저장하려면 켜십시오. 기본적으로이 노드는 로컬 공간으로 저장됩니다.


Write Visibility

Turn on to store the visibility state of objects in the Alembic file. Otherwise, all objects are considered visible.

Alembic 파일에 객체의 가시성 상태를 저장하려면 켜십시오. 그렇지 않으면 모든 객체가 보이는 것으로 간주됩니다.


Filter Euler Rotations

Turn on to filter , X, Y, and Z rotation data with an Euler filter. Euler filtering helps resolve irregularities in rotations especially if X, Y, and Z rotations exceed 360 degrees.

오일러 필터를 사용하여, X, Y 및 Z 회전 데이터를 필터링하도록 설정하십시오. 오일러 필터링은 특히 X, Y 및 Z 회전이 360도를 초과하는 경우 회전의 불규칙성을 해결하는 데 도움이됩니다.


Write Creases

Turn on to export the geometry's edge and vertex crease information to the Alembic file.

형상의 모서리 및 정점 주름 정보를 Alembic 파일로 내보내려면 켭니다.


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